Ha figyelmesen nagytlencse al veszitek a piacon lv taktikai shooter-eket, katonai szimultorokat, szrevehetitek, hogy a Vietnmban jtszd programok szma mondhatni nulla. Ez rszben ksznhet annak, hogy az amerikaiak nem szvesen emlkeznek vissza a rizsfldeken folytatott hborikra, msrszt pedig, hogy nehz egy ilyen tmj jtkot profi minsgben kivitelezni. A dzsungelharcok szimullsa mellett, komoly feladat a terepen elhelyezett aknk, s a ferdeszemek ltal felszerelt bombk sszhangba rzsa, s ekkor a csapatjtkot mg meg sem emltettem. Az Infogrames programozi mr csak ezrt is nagy feladatot hajtottak vgre a Line of Sight: Vietnam cm produktumukkal. A tesztels befejezse utn, kariks szemekkel ltem fotelomban, s tndtem azon, hogy a Vietcong, vagy akr a Call Sign: Charlie meg tudja-e szortani az Infogrames jtkt.
A program a nagykznsg mellett az elitnek is remek szrakozst nyjt. A fmenbe rkezvn rengeteg bellts elvgzsre nylik lehetsgnk, tbbek kztt eldnthetjk azt, hogy rkd, vagy szimulatv elemekkel tarktott jtklmnnyel szeretnnk-e gazdagabbak lenni. A Line of Sight: Vietnam ezzel mindenkppen egy kvr piros pontot szerzett nlam, ezttal tnyleg nem morgoldhat senki sem, a progi minden jtkos ignynek eleget tesz. Realisztikus mdban vgtam neki a kldetseknek, melyekbl sajnos nincs sok. Egy replgp-szerencstlensget szenvedett mesterlvszt karolhatunk fel szmkivetetten a bzotosban, kivel ksbb mg megannyi kldetsen t tallkozni fogunk. Az jabb s jabb kldetsekhez mr trsat is kapunk, s az brbe is brmikor belebjhatunk, habr tancsosabb a tvcsves pusknkra tmaszkodni. Ezt mr csak azrt is javaslom, mert a Line of Sight: Vietnam szimulcis rsze knnyedebb fokozaton is nehz (mg az rkd nehezebb szinten is nevetsges), az ellenfelek mestersges intelligencija nem egyszer tlhgja az tlagos szintet. A jtk becsletre szolgl viszont, hogy ez elmondhat a trsunkra is, de egy kett az t ellen fellls golyzporban gy is eslytelenek vagyunk.
Okosabban tesszk, ha a plykon a lbbal trtn mozgst elfelejtjk, ha lni szeretnnk, akkor ksznunk kell. Az ellensg hihetetlen tvolsgokbl ki tud szrni minket. A hangulat emiatt kivl, fantasztikus rzs, amikor azon kapod magad futs kzben, hogy lnek rd. Amikor lefekszel a fbe az ellensg lvsei egyre bizonytalanabbak, de te sem ltsz tbbet egy AK-47-es torkolattznl, tled j szz mterrel odbb. Rjssz, hogy nincs rtelme pazarolni a lszert, a hosszabb sorozatok utn az M16-osod gy is csak egyre pontatlanabbul fog lni. Vltogatnod kell a pozcidat, mikzben - ha csak centikkel is - de egyre kzelebb kell kerlnd az ellensghez, hogy egy jl irnyzott grnttal diadalmaskodni tudjl. Sajnos csak 4 grntot kapunk minden plya elejn, ami nagyon kevs. Az igazat megvallva, ez a program az, amelyben egy grnt knnyen leteket tud menteni, risi feladata van az elbb bemutatott tzharcok alatt. Lszernk sincs sok, m az ellensg fegyvert elszedhetjk, ezltal nmi munciszaportst produklhatunk. Mg egy relis dologgal tallkoztam itt, melyet mr megannyi taktikai shooter-be be kellett volna pteni. Tegyk fel, hogy van 2 trunk, ami ugyebr az M16-os rohampuska esetben 60 lszert jelent. szrevesznk kt vietkongot, hatalmas tzharcban leljk ket, a prbaj 20 tltnynkbe kerlt. Ms FPS-ben a jtkos ekkor vgan trat cserl s nyomja tovbb az ipart. Na itt nem szabad. Trcsere esetn ugyanis az elz trban lv 10 skulnk elvsz. Ez annyira relis, mgis szinte minden FPS-bl kimaradt - szmomra rthetetlen mdon.
Sebessgnk szmt a felszerelsnk slytl is, ezrt kt automata fegyver sose legyen nlunk egyszerre, mert irtzatos mdon lasstja az embert. A trnak is megvan a maga slya, 4-5 darabnl sose legyen tbb a birtokunkban. Megeshet pldul, hogy csak azrt rjk el a tlnk 30 mterre lv bokor fedezkt, mert a felszerelsnk slya minimlis, ha a vllunkon csngtt volna mg egy pncltr is, nem biztos, hogy vgan nnepelnnk este a bzison. Kldetsekbl egybknt kereken egy tucat van, legtbbjben eliminlni kell bizonyos clpontokat. Bartomnak a jtk idvel monotonnak, unalmasnak tnt, pedig ha jobban belegondolunk, ilyen a hbor, a vltozatossgnak ott helye nincsen. A helysznek ignyesen vannak felptve, egyedl azt sajnltam, hogy gyakorta lthatatlan falakba tkztem, amik egyrtelmen jeleztk, hogy a mozgsunk korltozva van. Hatalmas dzsungelekbe, kisebb tisztsokra, folyk partjaira s hegyek torkolataihoz szlnak a kldetseink. A terep minden esetben ms s ms, ezzel prhuzamosan a taktika is. Kln pozitvum a plykon elhelyezett bombk mennyisge, fentebb rtam, hogy nem tnacsos futni, ezzel remlem sikerlt mg jobban altmasztanom a fenti kijelentsemet.
A jtkmenetben klnsebb hibkat nem tapasztaltam, a lthatatlan falak ugyan idegestek, de ha ti, nem tesztsz fejjel rjtok a plykat, hanem egyszer bakaknt, aki az aktulis parancst teljesti, akkor az se biztos, hogy ez feltnik nektek. Amin kicsit elszomordtam, az a vietnmi falvak elhagyatottsga volt, alig akadtam ssze pr civillel, katonbl bezzeg egy egsz ezrednyi vrt rm. Az ellenfl tpos intelligencija nem szegte el a kedvem a jtktl, inkbb felvettem a harcot velk, a hegytetkn megbv mesterlvszek, a rizsfldekben ksz sorkatonk, valamint a folykban rejtzkd specilis egysgek hihetetlen j sszhangban vannak egymssal, egyszval belbecsbl jeles a program.
A kls tulajdonsgokra mindez mr ilyen radoz hangvtelben nem mondhat el. A grafika nem arra hajt, hogy tlcicomzott vizulis ltvnyvilgval elragadtassa a jtkost. Szerencsre nem is holmi gyenge darabbal llunk szemben, 2003-as szemmel nzve a kinzet egy ers hetest r a skln. A fmen meglehetsen egyszer, nincsenek extra effektek az almenkben val mozgolds alatt, mdostsok kzben sem arra kapjuk fel a fejnket, hogy "Wow, de jl van ez megdolva!". A jtkmenetbeli ltvnyvilg a ft leszmtva mindenben megti azt a bizonyos tlagot, bugokba viszont lpten-nyomon belebotolhatunk. Levegben fekv halott katonkat minden egyes kldetsen lthatunk, de nem egyszer belebjnak a talajba is. A vz effektje sem az az egetrenget jts, a No One Lives Forever 2-ben ltottakhoz kpest a Line of Sight: Vietnam elbjhat. A robbansi effektek a fentiekkel szemben viszont egsz jra sikeredtek, nem jellemz rjuk semmifle hatalmas tadamm meg bimmbumm effekt, a pncltr lszere csak akkort robban, amekkora a beclzott objektum terlete, nem szedi szt a krnyez terepet, mint ahogyan azt eddig rengeteg egyb FPS-ben lthattuk. Az Infogrames az effektek tern is trekedett a maximlis relitsra, s vlemnyem szerint, nem sok hatrt lpett t.
A Line of Sight: Vietnam abszolt gyengje: a hangok. A kldetsek felvtelekor hallhat monolgok gyenge minsgek, a fegyverek hangjai sem tkletesek, nem igazn rtem, hogy erre mirt nem lehetett egy picit jobban odafigyelni. Zenbl sincs sok, ltalban egy-kt ismers dallamra lehetnk figyelmesek mindig, s azok is akkor hallhatak, amikor vagy ellensges terletre lptnk, vagy ppen tzelnek rnk, a biztonsgos pillanatokban csak a szl svtsnek, valamint a bokrok zizegsnek hallhatjuk kellemes jtkt.
szinte leszek, s taln a megengedettnl egy kicsivel szubjektvebb. Nekem ez a jtk nagyon tetszik. Az Infogrames nem reklmozta agyon a produktumt, nem kertelt vele senkinek, hogy ez ilyen meg olyan j lesz, egyszeren csak piacra dobta a Line of Sight: Vietnam-ot, aztn jtsszon vele az, aki akar. A programban nincsen benne semmi extra, a grafika a men gyerekek szemben akr gyenge is lehet, a monoton kldetsekrl nem is beszlve. A szimulcis elemek viszont megadjk azt, amire az Operation Flashpoint / Ghost Recon rajongk vgynak: a realitst, a hihetetlen dolgok mellzst, azt a hangulatot, amelyet sokan a Delta Force els rsze utn elveszettnek hittek. S, mint teszter - s lelkes jtkos - gy rzem, hogy ennl nem kell tbb.